Yeni Başlayanlar için E-Ticaret'in Avantajları ve Dezavantajları

E-Ticaret ile ilgili genel konular hakkında bilgiler, sorular ve çözümler. E-Ticaret yazılımları bölümdeki forumların dışında kalan konuları bu bölüme açabilirsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
admin (Yazar)
Yönetici
Yönetici
Mesajlar: 38
Konudaki mesajları: 1
Kayıt: 22 Tem 2018, 00:14
Teşekkür etti: 0
Teşekkür edildi: 0

Yeni Başlayanlar için E-Ticaret'in Avantajları ve Dezavantajları

#1

Mesaj gönderen admin » 16 Ağu 2018, 00:57

E-Ticaret sektörü her sene giderek büyümeye devam ediyor ancak online mağaza açmayı düşünen ama e-ticaret'e atılırsam;
  • Uzun yıllar bu işi yapabilir miyim?
  • Güvenlik konusunda sorun yaşar mıyım?
  • Ödemelerimi alabilir miyim?
gibi daha bir çok sorunun cevabını arayan çok sayıda da girişimci bulunmaktadır. Ancak bilmelisiniz ki bu tür riskler sadece e-ticarette değil diğer ticaret sektörlerinde de kendilerine göre farklı riskler, artılar ve eksiler vardır. Önemli olan bir işe girdiğinizde sizi nelerin beklediğini iyi bilmek gerekir.

Bu yüzden E-Ticaret'e Başlangıç Rehberi mizin ilk konusu olan e-ticaretin avantajlarına ve dezavantajlarına bu konu altında değineceğiz.

E-ticaretin Avantajları

Günümüzde internette e-ticaret sitesi açmak çok daha kolay bir hal aldı. Açık kaynak olarak dağıtılan e-ticaret yazılımları sayesinden kodlama bilgisi olmayan bir kişi bile bir kaç doküman okuduktan sonra çok az bir masrafla alışveriş sitesini faaliyete geçirebilir hale geldi.

1. Alışveriş siteleri yılın her günü 7/24 açık kalabilir.

E-ticaret sitelerinin en büyük avantajı tabi ki 365 gün ve günün her saati aktif olarak hizmet verebiliyor olmasıdır. Yazılımsal bir sorun ya da sunucunuzda bir kesinti olmadı sürece her zaman açık ve hizmet verebilen online mağazanız, potansiyel müşterini bekliyor olacaktır.

2. Düşük maliyetlerle başlangıç yapabilmek.

Fiziki bir mağaza açmak istediğinizde başlangıç aşamasındaki maliyetleri oldukça fazladır. Ancak internet üzerinde bir mağaza açmak istediğinizde masraflarınız fiziki mağazaya oranla çok daha düşük olacaktır. Ancak her işte olduğu gibi işleriniz büyüdükçe masraflarınız artacak ama kazancınız da aynı oranda artış gösterecektir.

3. Dünyanın her yerine satış yapabilme imkanına sahip olacaksınız.

Fiziki bir mağaza açtığınızda sadece o bölgedeki insanlara ulaşabilirsiniz. Ancak online mağaza açtığınızda her hangi bir bölge kısıtlaması olmadan herkese ulaşma imkanınız bulunmaktadır. Online mağazanıza insanlar bilgisayardan, telefondan veya tabletten, zaman ve mekan kısıtlaması olmadan her an ulaşabilir ve alışveriş yapabilirler.

Eğer ki sattığınız ürünler belirli bir kesime hitap eden ürünlerse, fiziksel mağazada erişebildiğiniz kişi sayısı daha da azalacaktır. Ancak online mağaza açtığınızda farklı bölgelerde bulunan hitap ettiğiniz kesimlere ulaşma imkanına kavuşursunuz.

4. İndirilebilir (dijital) ürünler satıyorsanız ürünü müşteriye anında teslim edebilirsiniz.
5. Sitenizi ziyaret edenler tüm ürünlerinize kısa sürede ulaşabilir, inceleyebilir ve benzer ürünlerle karşılaştırma yapabilirler.
6. Stoksuz iş modelleri ile ürün stoğu tutmadan, fiziksel mağazaya göre daha fazla ürün satabilirsiniz.
7. Ürünlerinizi daha detaylı bir şekilde tanıtma imkanına sahip olursunuz.

E-ticaretin Dezavantajları

Her iş modelinde olduğu gibi e-ticaret'inde avantajlı olduğu yönlerinin yanı sıra dezavantajlı yönleri de vardır. Bu işe girmeye karar verdiyseniz dezavantajlı yönlerini de iyi bilmelisiniz.

1. Müşteriyle birebir iletişim kurma imkanı olmaması.

E-ticaret'in en önemli eksiklerinden biri müşteri ile birebir iletişim kurma imkanınızın olmamasıdır. Fiziksel mağazada müşteri ile birebir olarak iletişimde olduğunuz için müşteri size daha hızlı güvenip alışveriş yapabilir ya da iyi bir satıcıysanız, satın alma niyetinde olmayan bir müşteriyi ikna ederek ona ürün satma şansınız olabilir.

2. Müşterinin ürünü deneme şansı yoktur.

Online alışverişte müşterilerin ürünlere dokunarak incelemesi, üzerinde denemesi, sağlamlığını test etmesi gibi şansları yoktur. Bu yüzden ürünlerinizi çok iyi tanıtmalısınız. Farklı açılardan, yüksek kaliteli görsellerle müşteriye sunulmalı, mümkünse videolarla daha net bir inceleme imkanı sunulmalıdır.

3. Müşteri satın aldığı bir ürün gelmesini beklemek zorundadır.

Fiziksel mağazalarda, müşterinin satın aldığı ürün montaj gerektiren bir ürün değilse, ürünü anında alıp gider ve kullanmaya başlar. Online alışverişte ise kargonun gelmesini beklemek zorundadır. Teslimat süresi ne kadar uzarsa müşterinin tekrar alışveriş yapma olasılığı da aynı oranda azalacaktır. Bu yüzden kargo şirketlerinizi iyi seçip anlaşmalarınızı ona göre yapmalı ve sipariş edilen ürünleri en kısa sürede kargoya teslim etmelisiniz.

4. Tüketiciler, kredi kartlarını kullanmaktan çekiniyor ya da online alışverişe güvenemiyorlar.

E-ticaret hacmi her geçen gün artsa da hala büyük bir çoğunluk online alışveriş yapmaktan çekiniyor ya da e-ticaret sitelerine güvenmiyorlar. Bu yüzden sitenizin güvenliğini iyi sağlanmalı ve güvenli ödeme seçenekleriniz hakkında tüketicileri daha iyi bilgilendirmelisiniz.

5. Fiziksel mağazaya göre iade oranları daha yüksektir.
6. Kötü niyetli kişiler tarafından sitenize saldırı yapılabilmesi ve her hangi bir sızıntıda itibar kayıplarına neden olması.
7. İnternette sizden başka aynı ürünü satan çok sayıda satıcı olması ve tüketicilerin anında karşılaştırma yaparak daha uygun fiyatlı satıcıya yönelmesi.

Yukarıda saydığımız maddeler e-ticarette başlamak isteyenlerin online mağaza açtıklarında genel olarak karşılaşabilecekleri avantajları ve dezavantajları görerek fikir sahibi olabilmelerini ve karar verme aşamasında yardımcı olması açısından sizlerin paylaşımına sunduk. Umarım kafanızdaki bazı sorulara cevap bulabilmişsinizdir.

E-Ticaret'le ilgili diğer rehberlerimizin listesine E-Ticaret'e Başlangıç Rehberi konusundan ulaşabilirsiniz.



Konu bağlantılarını göster

Cevapla